خصوصیات ورق‌های روغنی


ورق روغنی استفاده از نورد سرد تولید می‌شود، برای تولید این ورق‌ها در ابتدا تختال‌های فولادی با ترکیبات شیمیایی خاصی تولید شده، سپس تختال‌های تولید شده به وسیله عملیات نورد گرم به ورق‌هایی با ضخامت‌های کمتر تبدیل می‌شود و در انتها این ورق‌ها با استفاده از عملیات نورد سرد به ضخامت و شکل دقیقی در می‌آیند. در ادامه این نوشته خصوصیات ورق های روغنی را بخوانید.


عملیات نورد گرم در دمای 200 درجه انجام می‌شود، اما به این دلیل که در این دما نمی‌توان به فلز مورد نظر به خوبی شکل داد باید با استفاده از فرآیند نورد سرد آنها را به شکل دلخواه در آورد.


برای کاهش اصطکاک در علمیات نورد سرد از روانسازها استفاده می‌شود که شامل روغن و… هستند، به همین دلیل به روق ساخته شده به این روش ورق روغنی می‌گویند. نحوه تولید ورق های روغنی را در وبسایت ما بخوانید.


استانداردهای ورق روغنی


ورق‌های روغنی هم مانند سایر محصولات فولادی دارای استانداردهایی هستند، که شامل موارد زیر هستند:


ورق st13

ورق st12

ورق st14


انواع استانداردهای ورق‌های فولادی روغنی دارای خصوصیات مختلفی هستند و در ضخامت‌ های مختلفی ساخته شده و تحویل مشتریان داده می‌شود. ورق‌های روغنی سطحی صاف درخشان دارند. استحکام این ورق‌ها بالاتر از ورق های سیاه است و کاربردهای زیادی دارد، می‌توان گفت مهمترین کاربرد این ورق در ساخت بدنه خودروها است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد