قوطی و پروفیل استیل چیست؟


پروفیل استیل
پروفیل یکی از انواع آهن آلات می باشد که در صنعت ما به وفور دیده و مورد استفاده قرار می گیرد.در اصل پروفیل  استیل  مقطعی است که در طول معین به یک شکل است.پروفیل مقاطع فلزی کوچکی که در ساده ترین قسمت ها یعنی درب و پنجره دیده می شود.این قطعات دارای شکل های ثابت هستند و در اندازه های استاندارد ساخته می شوند.

یکی از مهمترین کاربرد های پروفیل ها اتصال دو قطعه به یکدیگر است، قوطی و پروفیل ها مرز بین دو وسیله را پر می کنند.این وسیله از جنس های مختلف ساخته می شود،محصول مورد نظر ما که به بررسی آن می پردازیم پروفیل استیل است.

از لحاظ تقسیم بندی بر اساس شکل ظاهری، این نوع پروفیل را به دو نوع پروفیل بسته و پروفیل باز دسته بندی می کنند :

پروفیل استیل باز
پروفیل استیل باز را می توان در مقاطع u , z دید که دارای ضخامت های مختلفی می باشد.موارد مصرف این پروفیل ها در صنعت ساختمان است.

پروفیل استیل بسته
پروفیل استیل بسته نیز در مقاطع و ضخامت های مختلف ساخته می شود.

پروفیل های استیل می توانند مقاطع پیچیده ای داشته باشند و یا مقاطع آن ها ساده بوده و فقط به صورت یک مربع و یا مستطیل و دارای طول و عرض های مختلف و ضخامت های کاربردی باشد.پروفیل استیل که دارای مقاطع مربع و مستطیل است را میتوان در اندازه های متفاوت دید.اندازه کوچک آن را در نرده و حفاظ در صنعت ساختمان به وفور مورد استفاده قرار می گیرید، نوع دیگر آن که ابعاد بزرگتری دارد در صنایع ماشین سازی و همچنین اسکلت سازی در ساختمان کاربرد دارد.

استفاده از استیل در صنعت های دیگر نیز دیده می شود.جنس استیل و خاصیت هایی که دارد از جمله ضد زنگ بودن، سختی و مقاومت آن باعث شده که صاحبان این صنایع از این محصول در قسمت های مختلف به جای انواع قدیمی آن که جنس های دیگری دارد و قدیمی شده است به کار گرفته می شود.

 

قوطی استیل
نوعی از پروفیل استیل وجود دارد که سطح مقطع آن به شکل دایره و یا مربع می باشد، به این نوع پروفیل، قوطی استیل گفته می شود.اگر سطح مقطع دایره باشد محصول به دست آمده لوله است، محصولات استیل از جمله، لوله استیل، میلگرد استیل، ورق استیل، نبشی استیل،پروفیل استیلز، قوطی استیل، تسمه استیل و … بر اساس نوع شکل و کاربرد آن نام گذاری شده است،اما جنس همه آن ها آلیاژ استیل می باشد و نحوه تولید هریک متفاوت است و در برخی موارد تعدادی از مراحل پروسه تولید مشابه یکدیگر می باشد.

ورق استیل مبنای تولید برخی از محصولات می باشد، قوطی، پروفیل و لوله استیل در ابتدا به شکل رول های ورق بوده و طی اقدامات لازم و به وسیله دستگاه های مختلف تبدیل به محصولات مورد نظر ما می شود.