تیرآهن در مقاومت ساختمان

مهندسین و معماران در حال حاضر با مشکلاتی روبرو هستند که ناشی از فرسودگی سازه ها یا امنیت ناکافی ساختمان ها و همچنین ساکنانی است که قصد دارند خانه های خود را بازسازی کنند یا مایل به افزایش کف باشند و یا می خواهند کاربری ساختمان های خود را تغییر دهند. این موارد منوط به بازرسی و تصویب شهرداری و شهرسازی است.


بحث دیگر این روزها ساخت ساختمانهای ضد زلزله یا تقویت ساختمانهای آسیب دیده در اثر فشارهای ناگهانی است که همه اینها مهندسین و معماران را به چالش در مورد مقاوم سازی یک ساختمان که شامل طیف های وسیعی از مناطق مانند مقاوم سازی تیرها ، ستون ها است ، کشانده است. ، لوله های. ، اتصال دهنده ها ، میلگرد و به طور کلی پایه ساختمان و غیره. ما قصد داریم برخی از این موارد را بررسی کنیم:


برایدریافت قیمت تیرآهن هاش  و تیرها با کارشناسان مجموعه فیدار تماس بگیرید.

تقویت تیرها 


مهمترین قسمت تقویت ، تقویت تیرهای تقویت شده مورد استفاده در اسکلت ساختمان اولیه به دلایلی از جمله استفاده از تیرهای با ضخامت کم ، زنگ زدگی و خوردگی تیرها ، خستگی تیرها به دلیل بارهای سنگین و فشارهای زیاد ، عدم وجود جوش مناسب باعث شده است که ستون های بکار رفته در ستون ها آسیب نبیند و بخشی از آن را کوبیده و گاه شکسته در اتصالات و جوش ها ایجاد کند ، همه اینها افراد را وادار کرده است که این مشکلات را برطرف کرده و ساختمان را تقویت کنند. تقویت فولاد یکی از مهمترین ، از جمله بسیاری از موارد زیر است:

تیر خاردار استیل تقویت شده


در این روش ضخامت تیر و پرتو با ورق های فولادی افزایش یافته و بدین ترتیب تقویت می شود ، یعنی ورق فولادی یا به صورت موازی با پرتوی قالب یا به موازات بال پرتو جوش داده می شود و بدین ترتیب مقاومت برشی تیر افزایش می یابد. .

تقویت کننده تیر با سفت کننده گیر


ورق های فولادی همچنین در فواصل مشخصی می توانند به میخ و بالهای پرتوهای فولادی جوش داده شوند که به آنها تیرهای قالب گفته می شود و به طور موثری مقاومت برشی تیر و در نهایت ستون ساختمان را افزایش می دهد.

کاربرد ژاکت بتونی برای تیرها و تیرهای معمولی


این روش برای تیرهایی که دارای خوردگی و زنگ زدگی هستند استفاده می شود. در نتیجه ، این تردد از بتونی پوشانده شده است ، که باعث افزایش برشی و مقاومت خمشی جرثقیل و بویژه بندهای بکار رفته در ستون ها می شود.

قیمت تیرآهن

از کت های بتونی تقویت شده نیز در ژاکت بتونی استفاده می شود تا با ریختن ابتدا لایه ای از بتن در اطراف نردبان ، به ویژه شیرآلات ، سطح بتن را افزایش داده و سپس دوباره با یک لایه از بتن آرماتور را تقویت کنید. این روش به دلیل اینکه از تیرهای فولادی در برابر آتش نیز محافظت می کند بسیار مؤثر و کاربردی است که امروزه معیار مهمی در تقویت و ایمنی سازه ها و سازه های فلزی است.

انواع ورق آهن

ورق گالوانیزه

فولاد گالوانیزه به عنوان ورق استیل کربنی با روکش روی در دو طرف تعریف می شود. دو فرایند اصلی برای تولید فولاد گالوانیزه وجود دارد: گرمایش دائمی و الکترو گالوانیزه. فرآیند گرمایش ورق با عبور دادن یک ورق فلز از طریق مذاب است ، در حالی که فرآیند الکترو گالوانیزه شامل استفاده از روی الکترولیتی است. سرانجام یک لایه روی روی ورقه پوشانده می شود. جالب است بدانید که علاوه بر سازگاری با محیط زیست ، این لایه روی نیز از ورق فلز در برابر خوردگی و اکسیداسیون محافظت می کند. این گالوانیزه در هنگام تماس فلز با آب و اکسیژن مناسب است. از ورق های گالوانیزه روی سقف های پشت بام ، گلخانه ها و در هر کجا که ممکن است در جایی که سطح پوسیده و خورده شود استفاده می شود. هرچه کاربرد آن بیشتر باشد ، مقاومت ورق نیز بیشتر می شود. و بیشتر در مناطق مرطوب مورد استفاده قرار می گیرد زیرا حتی در صورت شکستن روکش می توان از زنگ زدگی محافظت کرد.

ورق رنگی

معمولاً ورق گالوانیزه با اسپری کردن رنگ با دستگاه مخصوص آن رنگ آمیزی می شوند. ورق های رنگی به طور کلی رنگ و شکل متنوعی دارند و برای کاربردهای متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند.

ورق های رنگی: صنایع ساختمانی: انبارها و کارگاههای بام و بدنه ، بام و ... لوازم خانگی: بدنه یخچال ، آبگرمکن ، اجاق گاز ، ماشین لباسشویی و… صنایع فلزی: کابینت ، تجهیزات اداری ، پارتیشن ، بدنه رایانه و ... صنایع حمل و نقل حمل و نقل: تولید ظروف ، کاروان یخچال و سیار و غیره

ورق اسید شوی

این نوع ورق با اسید هیدروکلریک روی گریس ضخامت مورد نظر آغشته می شود. این ورق از ورق سیاه (ورق های نورد گرم) ساخته شده است. ورق اسید شسته شده از ورق داغ تولید می شود که توسط اسید و ناخالصی های موجود در سطح زغال سنگ پردازش می شود و ظاهری براق و روغنی می بخشد. از ورق های اسیدی در ساخت و ساز ، مخازن بنزین ، خودرو و غیره استفاده می شود.

0

لوله گالوانیزه درزدار



 به دوشکل لوله گالوانیزه آهنی و لوله گالوانیزه فولادی میباشد که از لحاظ ساختاری باهمدیگر تفاوت دارند. لوله گالوانیزه فولادی, فولاد نرمی است که بالایه ای از روی پوشیده شده و دربرابر خوردگی در محیطهای اسیدی بسیار مقاوم است و بیشترین کاربرد آن در بخشهای مختلف لوله کشی ساختمان میباشد؛ اما لوله گالوانیزه آهنی, از ورق آهن سفید تشکیل شده که تحت نورد قرار گرفته و سپس بالایه ای از روی پوشانده شده است و دارای دووزن سبک ومتوسط بوده و نسبت به لوله گالوانیزه فولادی از مقاومت بالاتری برخوردار است. 

نکات برشکاری با لیزر

برشکاری با لیزر از لحاظ هزینه تمام شده، امکانات، دقت و... در روش های مختلفی انجام می شود که هر کدام دارای نکات خاصی است. برای برش ورق های فلزی معمولا از اشعه لیزر استفاده می شود. دلیل استفاده از لیزر این است که سرعت و دقت کار بالا رفته و از گرم شدن سایر نواحی قطعه آهن جلوگیری می شود، چراکه پرتو لیزر در یک نقطه متمرکز شده و انرژی گرمایی آن به سایر مناطق انتقال پیدا نمی کند. اما در سایر روش های برشکاری ورق مانند پلاسما، شعله و... حرارت زیادی تولید شده و در هنگام برشکاری نیز حجم زیادی از قطعه آهن از بین می رود. روش استفاده شده در برش این ورق ها بر قیمت  ورق روغنی برشی تاثیر زیادی خواهد داشت. امروزه با توجه به دقت بالای برشکاری با لیزر استفاهد از آن بسیار رونق گرفته است.


مزایای برشکاری با لیزر

روش برشکاری لیزری در کیفیت ورق برشی تولید شده تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. در ادامه مزایای برش لیزری را عنوان می‌کنیم تا بهتر متوجه شوید که برش لیزر چیست:

  1. سرعت برشکاری فلزات با لیزر بسیار بالاست.
  2.  برشکاری های پیچیده و دارای منحنی، با به کار گیری روش لیزری به راحتی انجام می‌شوند.
  3.  تطبیق پذیری ورق های برشی تولید شده از طریق روش لیزر، با سیستم های کنترل کامپیوتری بسیار راحت است.
  4.  به علت عدم تماس مکانیکی، ابزار استفاده شده آسیبی نمی بیند.
  5.  روش برشکاری لیزری آلودگی صوتی بسیار کمی ایجاد می کند.
  6.  روش برشکاری لیزری فلزات بسیار منعطف است.
  7.  گیره بندی قطعه کار در روش برش کاری لیزری لازم نیست.
  8.  ورق های فلزی می توانند به صورت دسته ای نیز برش داده شوند، اما باید دقت شود که با یکدیگر جوش نخورند.