انواع پروفیل های فلزی

پروفیل های فولادی بسیار شبیه به نبشی ها و ناودانی ها هستند ، با این تفاوت که از نظر ظاهری توخالی درون یک لوله مستطیلی ، دایره ای و مربعی قرار دارند که به دلیل جنس استیل موجود در صنعت ساخت و ساز بسیار مفید است. به طور کلی ، پرویل ها به دو دسته تقسیم می شوند: پروفیل هایی که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند (در ساخت و سازها استفاده می شود که برای درها و پنجره ها ، کرکره های غلتکی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد و نحوه تولید آن با نورد گرم و سرد). استفاده می شود و پروفیل هایی که در صنعت هستند (از پروفایل های صنعتی در صنعت خودرو و کلیه خدمات صنعت استفاده می شود).

 انواع پروفیل هایی که در هر دو صنعت مورد استفاده قرار می گیرند: پروفیل های گالوانیزه ، پروفیل های آلومینیومی ، پروفیل های کامپوزیت و پروفیل استیل  که در این مقاله به آنها می پردازیم. پروفیل ها به دو روش بسته می شوند (ضلع های نمای کاملاً متصل هستند و دارای نمای لوله هستند.) اما پروفیل های باز و آزاد به صورت کمربند و میلگرد هستند ، بنابراین بهتر است آگاه باشید که تمام پروفایل ها دارای استاندارد هستند. آیا DIN - EN.

نمایه کامپوزیت:

این پروفیل ها که از ERF ساخته شده اند و از مزایای مشابه پروفیل های فلزی برخوردار هستند ، در ساختمان های ساحلی که در تماس مستقیم با آب دریا هستند ، و همچنین در مکان هایی که پروفایل های سازه در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارند ، مورد استفاده قرار گرفته است. از آنها به دلیل استحکام بالای پروفیل و خاصیت ضد خوردگی زیاد آن استفاده می شود که به هیچ وجه باعث ایجاد خوردگی در پروفایل ها نمی شود. یکی از مهمترین ویژگی های پروفایل کامپوزیت ، سبک بودن و حمل و نقل آسان آنهاست. به طور خلاصه ، کامپوزیت ها در مناطقی که به دلیل شرایط نامساعد آب و هوا ، هم مرطوب و هم مرطوب هستند ، ممکن است به زودی پروفیل ها آسیب دیده و دچار فرسایش شوند ، در صورت استفاده از پروفایل های کامپوزیت می توان از این امر جلوگیری کرد.

پروفیل های آلومینیوم:

حتماً در مکان های عمومی ، پروفیل های آلومینیومی دیده اید ، در راهروها و مراکز تجاری و برج های مسکونی ، از آنها برای نرده های راهرو و همچنین انواع نرده های تراس استفاده می شود. این نوع پروفیل همچنین ضد زنگ است و در بسیاری از مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد که به دلیل ظاهر مناسب آن بیشتر در طراحی راهروها مورد استفاده قرار می گیرد و توانسته اند جایگزین خوبی برای میله های چوبی باشند.

انواع خرپا

خرپا چیست؟
خرپا به سازه ای مثلثی شکل که از لوله، میله و یا پروفیل نازک ساخته میشود. نازک البته نسبت به توانایی بالایی که در برابر تحمل وزن و کششی را داراست عرض میکنم. خرپا اغلب در سقف ها ، پل ها و در سازه های فضا مورد استفاده می گیرد. این نوع از سازه ها را می توان در مساحت های زیاد بدون ستون وسط مسقف استفاده کرد. معمولا پوشش خرپا با ورق گالوانیزه صورت میگیرد.
خرپا نردبانی
خرپای نردبانی یک خرپای صاف است و بصورت دو خط یا دو تیر موازی ساخته میشود و داخل آن را با اتصالات محکم میکنند. و برای استفاده بهینه از زیر سقف خرپا از خرپا نردبانی استفاده میشود. یعنی خرپای نردبانی را بصورت شیبدار روی ستونها نصب میشود. البته از ترکیب چند خرپای نردبانی هم برای اجرای دوشیب یا سقف چند شیب استفاده میشود.