تعریف شمع کوبی در ساختمان سازی

استفاده از خاک به علت ارزانی و دسترسی آسان به آن از گذشته تا به امروز به صورت گسترده ای در سازه های مختلف عمرانی مورد استفاده بوده است. اما آنچه این امر را به مخاطره انداخته است عدم عملکرد مناسب خاک تحت کشش است. در این راستا محققان زیادی برای دستیابی به روش مناسبی برای بهبود عملکرد خاک در این شرایط تحقیقات گسترده ای را انجام داده اند. نکته بسیار مهمی که موفقیت این تحقیقات را برای استفاده در صنعت ساخت و ساز فولاد تضمین می کند اقتصادی بودن آن ها می باشد. اما روش های مختلفی برای بهسازی خاک وجود دارد که مهمترین آن ها عبارتند از:

حفاری، برداشت و جایگزینی

تراکم سطحی

تراکم دینامیکی

تراکم ویبره – شناوری در عمق

انفجار

پیش فشردگی از طریق پیش بارگذاری

تزریق

استفاده از سیستم های برودتی

تسلیح خاک

برای دریافت قیمت میلگرد با کارشناسان فولاد فیدار تماس بگیرید.

فلز بدنه خودرو چیست؟

خودروها ابزاری تلقی می شوند که انسان به طور روزمره با آن سر و کار دارد ، بنابراین مهم است که از کیفیت بالایی و استحکام لازم برای محافظت از زندگی انسان برخوردار باشد. کاربرد آهن در صنعت خودرو به حدی گسترده است که در این مقاله به طور اختصاصی با انواع ورق بدنه خودرو و کاربردهای آنها خواهیم پرداخت.

ورق گالوانیزه محصولی اساسی در صنعت خودرو است به گونه ای که قیمت ورق های گالوانیزه می تواند بر قیمت نهایی خودرو تأثیر بگذارد. این محصول به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی ، زنگ زدگی ، انعطاف پذیری بالا و رنگدانه ، مقاومت در برابر نمک در آب و همچنین ظاهر و صاف بودن آن مورد استفاده قرار می گیرد. ضخامت بدنه خودرو از 0.5 میلی متر تا 2 میلی متر و عرض 1 تا 2 میلی متر است. نیازی به گفتن نیست که تولید ورق های گالوانیزه مورد نیاز صنعت خودروسازی در ایران باعث شده است که 5 درصد کاهش قیمت مواد اولیه نسبت به نمونه های مشابه خارجی داشته باشد.

ورق سیاه به عنوان محصولی که اساس کار تولید ورق گالوانیزه است نیز می تواند تأثیر بسزایی در قیمت تمام شده ورق گالوانیزه و در نهایت قیمت خودرو داشته باشد. البته همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، خودکفایی صنعت فولاد ایران در تولید چنین برگه هایی از زمان ساخت آنها از خارج از کشور ، قیمتها را تا 20 تا 30 درصد کاهش داده است.

میلگرد آجدار چیست؟


میلگرد آجدار  ، تقویت کننده فولادی که در سازه های بتونی مورد استفاده قرار می گیرد برای استحکام کششی بهینه در سازه و جبران مقاومت کششی کم بتن است. از این نوع فولاد در سازه های بتونی مسلح برای تهیه شرایط فوق استفاده می شود.

استفاده از میلگردهای باریک برای تعامل و افزایش سطح تماس میلگرد با بتونی که در آن میلگرد استفاده می شود ، جایی که میلگرد به صورت مارپیچ یا یکنواخت ، اسپیندل شکل یا کامپوزیت روی میلگرد کربن است. از سختی و انعطاف پذیری مختلفی برخوردار است و بسته به نوع میلگرد مورد استفاده از این سه نوع میلگرد استفاده می شود. و قیمت میلگرد آجدار مختلف متفاوت است.

لازم به ذکر است که برای تأمین شرایط آج فوق، عمق استاندارد برای میلگرد اعمال می شود.

البته لازم به ذکر است که در موارد خاص از انواع مختلف فولادی مانند ناودانی ، قوطی یا مقاطع I شکل نیز استفاده می شود.

مزایای ورق گالوانیزه چیست ؟


ورق گالوانیزه چیست ؟ استفاده از ورق گالوانیزه ۱۰ فایده خواهد داشت که عبارتند از:

هزینه کمتر ورق گالوانیزه
برای انجام عملیات گالوانیزینگ، در مقایسه با سایر روشهای معمول جلوگیری از خوردگی، نیاز به هزینه کمتری خواهد بود.

هزینه کمتر برای تعمیرات و نگهداری
حتی در شرایطی که انجام عملیات گالوانیزینگ در مقایسه با سایر روش های جلوگیری از خوردگی، هزینه برتر است، اجرای آن به دلیل عدم نیاز به تعمیرات پرهزینه‏، توصیه می شود.

طول عمر زیاد ورق های گالوانیزه
طول عمر ورقهای پوشش داده شده با روی‏ در محیط های کاملا خورنده، در حدود ۲۰ تا ۳۰ سال است.

اعتبار
استانداردهای مختلف در خصوص گالوانیزینگ ورقهای فولادی، درزمینه ایجاد پوشش های نازک بحث می کنند و این نشان دهنده آن است که طول عمر و نحوه عملکرد لایه روی‏، برای مصرف کننده قابل اعتماد است.

دوام پوشش گالوانیزه
پوشش ایجاد شده از طریق گالوانیزه به دلیل داشتن یک ساختار متالورژیکی خاص، دارای مقاومت مناسب در برابر صدمات مکانیکی، سایش و خوردگی خواهد بود.

محافظت در برابر صدمات محیطی به صورت اتوماتیک
پوششهای گالوانیزه به دلیل آنکه در فولاد نفوذ کرده و به عنوان کاتد عمل می کنند، به همین دلیل خواهد توانست مقاطع ریز موجود در روی سطح فولاد را در برابر صدمات محیطی و خورندگی، محافظت نمایند.

محافظت کامل
پوشش ایجاد شده می تواند کلیه نقاط و سطوح فولاد را اعم از گوشه ها، جاهای کوچک و فرورفتگیها پر نموده و از خوردگی آنها جلوگیری کند. در این زمینه هیچ پوششی بهتر از پوشش گالوانیزه عمل نخواهد کرد.

بازرسی آسان ورق گالوانیزه
پوشش گالوانیزه را به راحتی و بدون نیاز با هیچ آزمایش مخربی و تنها از طریق چشم می توان کنترل و بازرسی نمود. (در شرایط خاص که نیاز به ارائه تضمین برای کنترل کیفیت است، نیاز به آزمایشهای مخرب می باشد.)

رسیدن به هدف در زمان کوتاه
در صورتی که نیاز باشد از ورق گالوانیزه در محل استفاده شود، در این حالت نیاز به صرف زمان برای آماده سازی سطح، رنگ کردن و یا بازرسی نخواهد بود .

 محافظت کامل توسط پوشش گالوانیزه
پروسه گالوانیزه وابسته به شرایط آب و هوائی نمی باشد.