بررسی میخکوبی خاک با میلگرد


از میلگرد در نیلینگ خاک برای ایجاد ثبات ، تقویت و تقویت خاک استفاده می شود.میخکوبی خاک با میلگرد به معنای حفر خاک و مسلح کردن آن است تا میلگرد داخل آن ثابت شود. برای توضیح کامل تر اصطلاح میخ زدن در خاک ، می توان گفت که نیلینگ در خاک شامل استفاده از آن برای رفع ساختارهای نگهدارنده است. هنگام میخ زدن میلگرد در خاک ، باید فاصله محل استقرار سازه های ثقل رعایت شود. برای تقویت و تقویت خاک می توان میلگردها یا پایه های نگهدارنده را در خاک قرار داد. این روش همان تقویت در سازه های بتنی است. در این روش از مهارهای کششی فولادی برای جلوگیری از متلاشی شدن خاک استفاده می شود. قیمت میلگرد میتواند به طور مستقیم بر این مورد تاثیر داشته باشد. قطر این مهارهای کششی بین 20 تا 40 میلی متر است و در داخل سوراخ های ایجاد شده در خاک قرار می گیرند.

مهارهای کششی در فاصله 1 تا 2 متری از یکدیگر اعمال می شوند و 70 تا 100٪ از ارتفاع گودال را پر می کنند.


چگونه می توان میلگرد را در فرآیند میخکوبی خاک نصب کرد؟

ابتدا خاک تا عمق 1 تا 2.5 متر حفاری می شود ، سپس با استفاده از دستگاه حفاری ، خطوط افقی برای نصب میلگردها ایجاد می شود. پس از قرار دادن میلگردها در داخل این خطوط ، گروت به داخل آن تزریق می شود. پس از نصب دیواره های زهکشی ، عملیات بتن ریزی انجام می شود. سپس ، صفحات فولادی بر روی سطح بتن ریزی شده قرار می گیرند و تا انتهای ناخن ها پیچ می شوند. این مراحل تا زمان پر شدن کامل گودال ادامه خواهد داشت.

نحوه استفاده از میلگرد در میخکوبی خاک

سپرها با استفاده از ارتعاشات تولید شده توسط قطعات پیش ساخته در داخل زمین قرار می گیرند. این سپرها معمولاً از فولاد ، بتن و چوب ساخته می شوند که متداول ترین آنها سپر استیل است. از روش محافظ برای پر کردن موقت فرورفتگی ها استفاده می شود.

نصب این محافظها در خاکهای شنی یا رسی راحت تر است اما در خاکهایی که دارای قلوه سنگ و تخته سنگهای بزرگ هستند ، اجرای آنها نسبتاً دشوار خواهد بود.

نیلینگ در خاک چه کاربردهایی دارد؟

  1. تقویت و افزایش دوام برش ها در راه آهن و بزرگراه ها

  2. تثبیت زلزله

  3. قدرت پورتال تونل ها در لایه های ضعیف

  4. حفاری سازه های ایجاد ساختمان ها و تاسیسات زیرزمینی

منظور از سیستم نگهداری شمع و تابلو چیست؟

از سیستم شمع و تخته محافظ برای جلوگیری از برخورد با تاسیسات زیرزمینی استفاده می شود. همچنین ، می توان از این سیستم برای ساخت و سازهای موقتی یا دائمی استفاده کرد. تختخواب معمولاً بین تیرهای محافظ استفاده می شود و از مقاطع فولادی به عنوان تکیه گاه استفاده می شود. شمع های محافظ و سیستم های سوارکاری معمولاً در مکانهایی استفاده می شوند که سطح آب زیر محل حفر باشد.

سیستم دیواره دیافراگم چه کاربردی دارد؟

سیستم دیافراگم دیواره در خاکهای نرم و اطراف سفره های زیرزمینی استفاده می شود. ارتفاع استفاده از این سیستم معمولاً دو برابر عمق گودال است. در این سیستم میلگردها در حفره هایی قرار می گیرند که با گل حفاری پر شده و سپس با بتن پوشانده می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد