پروفیل ها و انواع آن


پروفیل ها یکی از انواع سخت افزارهای مورد استفاده در ساخت درب ، پنجره و لوله هستند. خریدار برای خرید هر محصولی باید کاملاً از آن محصول و انواع آن آاه باشد.


مشخصات پروفیل چیست؟


معنی به معنای واقعی کلمه به این معنی است که سطح مقطع در طول معینی مشخص شده است. پروفیل ها به عنوان اجزای سازار با قطعه ثابت نامیده می شوند که به دلیل استحکام و جنس آنها در صنایع بسیار مورد استفاده قرار می یرد و بیشتر ها برای ساخت درب و پنجره های فلزی استفاده می شوند. از این ها که در روه های 1 تا 2 (از نظر اندازه و مشخصات) روه بندی شده اند ، می توان از آنها برای ساخت و قاب های آنها استفاده کرد. به عنوان مثال ، از مشخصات درب برای اتصال پنل به یکدیر استفاده می شود.

برای اطلاع از قیمت انواع پروفیل به وبسایت فولاد فیدار مراجعه نمایید.


انواع پروفیل


در اینجا مختصراً از مهمترین پروفیل سازه ای فلزی و مقطع آنها توضیح داده شده است.

تیرآهن: پروفیل های هاش که عمدتا در ساختمان های سازه فولادی استفاده می شوند.


میلرد: هایی با سطح مقطع جامد ، معمولاً با آج. کاربرد اصلی میلرد در سازه های اسکلت بتونی ، بتن آرمه (بتن مسلح) به عنوان آرماتور است.


لوله: نمایه با مقطع دایره توخالی.


قوطی: هایی با سطح مربع مستطیل یا توخالی.


نبشی: نمای با سطح مقطع ، 2 طرف عمود است.


ناودانی: های مقطع U شکل.


پروفیل در و پنجره


پروفیل های باز در ابعاد و ضخامت های مختلف تولید می شود. از پروفیل های باز در مصالح ساختمانی برای قاب درب چوبی، MDF و قاب های پنجره در قسمت بیرونی ساختمان استفاده می شود. پروفیل های باز قسمت Z به طور سترده ای برای سقف سالن های بزر مانند سوله ها ، سالن های بدنسازی ، انبارها و پارکین ها مورد استفاده قرار می یرد.


استفاده از پروفیل های مربع و مستطیلی با مقاطع کوچک به عنوان نرده های فلزی برای درها و پنجره های منازل ، راه پله ها و همچنین نرده های اطراف دیوارهای کارخانه و کف های محصور و پیاده روها و خیابان ها استفاده می شود.


پروفیل های مربع و مستطیل با بخش های بزرتر که به عنوان ستون ها شناخته می شوند در صنعت و ساخت و ساز بسیار مورد استفاده قرار می یرند. این پروفیل ها در مقاطع مربع از 1 * 2 میلی متر تا 1 * 2 میلی متر و در بخش های مستطیل از 1 * 2 ساخته شده تا 1 * 2 میلی متر و ضخامت های آنها بین 0.5 تا 5 میلی متر است. همچنین ار این ها با خصوصیات بدنی قابل اطمینان ساخته شوند ، می توان از آنها برای ساخت تریلرهای شاسی و تانکرهای نفتی استفاده کرد.


پروفیل های مربع و مستطیل نیز در صنعت خودرو استفاده می شود.


از پروفیل های قوطی مربع نیز برای ساخت تخته های میز و صندلی استفاده می شود.


پروفیل های Z شکل اغلب برای پوشاندن سقف سوله ها استفاده می شوند.


پروفیل ها و نبشی ای نیز به روش سرد نورد تولید می شوند. پروفیل های وشه ای از عرض 1 تا 2 میلی متر و ل میخ 1 ، 2 ، 2 در این دسته از محصولات قرار می یرند. از پروفیل های وشه ای می توان برای ساخت قاب های بزر فلزی و انواع قالب های فلزی استفاده شده در ماشین آلات استفاده کرد. ل میخ های کوچک در مواردی مانند پرده مغازه استفاده می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد