فلز بدنه خودرو چیست؟

خودروها ابزاری تلقی می شوند که انسان به طور روزمره با آن سر و کار دارد ، بنابراین مهم است که از کیفیت بالایی و استحکام لازم برای محافظت از زندگی انسان برخوردار باشد. کاربرد آهن در صنعت خودرو به حدی گسترده است که در این مقاله به طور اختصاصی با انواع ورق بدنه خودرو و کاربردهای آنها خواهیم پرداخت.

ورق گالوانیزه محصولی اساسی در صنعت خودرو است به گونه ای که قیمت ورق های گالوانیزه می تواند بر قیمت نهایی خودرو تأثیر بگذارد. این محصول به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی ، زنگ زدگی ، انعطاف پذیری بالا و رنگدانه ، مقاومت در برابر نمک در آب و همچنین ظاهر و صاف بودن آن مورد استفاده قرار می گیرد. ضخامت بدنه خودرو از 0.5 میلی متر تا 2 میلی متر و عرض 1 تا 2 میلی متر است. نیازی به گفتن نیست که تولید ورق های گالوانیزه مورد نیاز صنعت خودروسازی در ایران باعث شده است که 5 درصد کاهش قیمت مواد اولیه نسبت به نمونه های مشابه خارجی داشته باشد.

ورق سیاه به عنوان محصولی که اساس کار تولید ورق گالوانیزه است نیز می تواند تأثیر بسزایی در قیمت تمام شده ورق گالوانیزه و در نهایت قیمت خودرو داشته باشد. البته همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، خودکفایی صنعت فولاد ایران در تولید چنین برگه هایی از زمان ساخت آنها از خارج از کشور ، قیمتها را تا 20 تا 30 درصد کاهش داده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد