انواع ورق آهن

ورق گالوانیزه

فولاد گالوانیزه به عنوان ورق استیل کربنی با روکش روی در دو طرف تعریف می شود. دو فرایند اصلی برای تولید فولاد گالوانیزه وجود دارد: گرمایش دائمی و الکترو گالوانیزه. فرآیند گرمایش ورق با عبور دادن یک ورق فلز از طریق مذاب است ، در حالی که فرآیند الکترو گالوانیزه شامل استفاده از روی الکترولیتی است. سرانجام یک لایه روی روی ورقه پوشانده می شود. جالب است بدانید که علاوه بر سازگاری با محیط زیست ، این لایه روی نیز از ورق فلز در برابر خوردگی و اکسیداسیون محافظت می کند. این گالوانیزه در هنگام تماس فلز با آب و اکسیژن مناسب است. از ورق های گالوانیزه روی سقف های پشت بام ، گلخانه ها و در هر کجا که ممکن است در جایی که سطح پوسیده و خورده شود استفاده می شود. هرچه کاربرد آن بیشتر باشد ، مقاومت ورق نیز بیشتر می شود. و بیشتر در مناطق مرطوب مورد استفاده قرار می گیرد زیرا حتی در صورت شکستن روکش می توان از زنگ زدگی محافظت کرد.

ورق رنگی

معمولاً ورق گالوانیزه با اسپری کردن رنگ با دستگاه مخصوص آن رنگ آمیزی می شوند. ورق های رنگی به طور کلی رنگ و شکل متنوعی دارند و برای کاربردهای متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند.

ورق های رنگی: صنایع ساختمانی: انبارها و کارگاههای بام و بدنه ، بام و ... لوازم خانگی: بدنه یخچال ، آبگرمکن ، اجاق گاز ، ماشین لباسشویی و… صنایع فلزی: کابینت ، تجهیزات اداری ، پارتیشن ، بدنه رایانه و ... صنایع حمل و نقل حمل و نقل: تولید ظروف ، کاروان یخچال و سیار و غیره

ورق اسید شوی

این نوع ورق با اسید هیدروکلریک روی گریس ضخامت مورد نظر آغشته می شود. این ورق از ورق سیاه (ورق های نورد گرم) ساخته شده است. ورق اسید شسته شده از ورق داغ تولید می شود که توسط اسید و ناخالصی های موجود در سطح زغال سنگ پردازش می شود و ظاهری براق و روغنی می بخشد. از ورق های اسیدی در ساخت و ساز ، مخازن بنزین ، خودرو و غیره استفاده می شود.

0
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد