انواع پروفیل های فلزی

پروفیل های فولادی بسیار شبیه به نبشی ها و ناودانی ها هستند ، با این تفاوت که از نظر ظاهری توخالی درون یک لوله مستطیلی ، دایره ای و مربعی قرار دارند که به دلیل جنس استیل موجود در صنعت ساخت و ساز بسیار مفید است. به طور کلی ، پرویل ها به دو دسته تقسیم می شوند: پروفیل هایی که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند (در ساخت و سازها استفاده می شود که برای درها و پنجره ها ، کرکره های غلتکی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد و نحوه تولید آن با نورد گرم و سرد). استفاده می شود و پروفیل هایی که در صنعت هستند (از پروفایل های صنعتی در صنعت خودرو و کلیه خدمات صنعت استفاده می شود).

 انواع پروفیل هایی که در هر دو صنعت مورد استفاده قرار می گیرند: پروفیل های گالوانیزه ، پروفیل های آلومینیومی ، پروفیل های کامپوزیت و پروفیل استیل  که در این مقاله به آنها می پردازیم. پروفیل ها به دو روش بسته می شوند (ضلع های نمای کاملاً متصل هستند و دارای نمای لوله هستند.) اما پروفیل های باز و آزاد به صورت کمربند و میلگرد هستند ، بنابراین بهتر است آگاه باشید که تمام پروفایل ها دارای استاندارد هستند. آیا DIN - EN.

نمایه کامپوزیت:

این پروفیل ها که از ERF ساخته شده اند و از مزایای مشابه پروفیل های فلزی برخوردار هستند ، در ساختمان های ساحلی که در تماس مستقیم با آب دریا هستند ، و همچنین در مکان هایی که پروفایل های سازه در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارند ، مورد استفاده قرار گرفته است. از آنها به دلیل استحکام بالای پروفیل و خاصیت ضد خوردگی زیاد آن استفاده می شود که به هیچ وجه باعث ایجاد خوردگی در پروفایل ها نمی شود. یکی از مهمترین ویژگی های پروفایل کامپوزیت ، سبک بودن و حمل و نقل آسان آنهاست. به طور خلاصه ، کامپوزیت ها در مناطقی که به دلیل شرایط نامساعد آب و هوا ، هم مرطوب و هم مرطوب هستند ، ممکن است به زودی پروفیل ها آسیب دیده و دچار فرسایش شوند ، در صورت استفاده از پروفایل های کامپوزیت می توان از این امر جلوگیری کرد.

پروفیل های آلومینیوم:

حتماً در مکان های عمومی ، پروفیل های آلومینیومی دیده اید ، در راهروها و مراکز تجاری و برج های مسکونی ، از آنها برای نرده های راهرو و همچنین انواع نرده های تراس استفاده می شود. این نوع پروفیل همچنین ضد زنگ است و در بسیاری از مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد که به دلیل ظاهر مناسب آن بیشتر در طراحی راهروها مورد استفاده قرار می گیرد و توانسته اند جایگزین خوبی برای میله های چوبی باشند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد